Takeitizi.pl

kobiece slow life

Picture showing young woman working in her home office
wellness współpraca z partnerami bloga

Jak zwiększyć efektywność w pracy?

To dużo prostsze niż myślisz. Sprawdź, jak pracować jeszcze lepiej i wydajniej.

1. Energia z dobrej kawy

Jeśli starasz się ograniczać kawę do minimum, bo wydaje Ci się niezdrowa, to już nie musisz. Okazuje się, że dobrej jakości kawa zawiera mnóstwo cennych przeciwutleniaczy, o wiele więcej niż zielona herbata. A antyoksydanty zapobiegają stanom zapalnym w całym organizmie. Dlatego w pracy możesz bezpiecznie wypić filiżankę kawy lub dwie. Jeśli skusisz się na więcej, pamiętaj, że w nadmiarze może wypłukiwać magnez. Dlatego dbaj o jego regularne uzupełnianie, pijąc wody mineralizowane lub elektrolity do picia.

2. Nawadniaj się!

Siedząc w pracy zapominasz o wodzie? To może odbić się na efektach Twojej pracy. Nieodpowiednie nawodnienie organizmu może powodować większe zmęczenie, senność, problemy z koncentracją. Głównie dlatego, że sprzyja obniżaniu się poziomu cennych elektrolitów, jak wapń czy potas, które pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Czym nawodnić organizm i jak uzupełnić  elektrolity po całym dniu bez wody? Sięgnij po napoje izotoniczne bez cukru albo elektrolity do picia.

3. Spakuj do torby orzechy…

…i gdy poczujesz nagły spadek energii, zjedz ich pełną garść. Przysłużą się Twojemu mózgowi na dwa sposoby. Po pierwsze, zawierają kwasy omega-3, głównie cenny DHA, który wchodzi w skład kory mózgowej i sprzyja prawidłowemu przesyłaniu impulsów między komórkami nerwowymi. Po drugie ekspresowo dostarczą Ci wielu innych tłuszczów, które szybko dodają energii. Ale uwaga, jeśli czeka Cię wielogodzinna praca nad projektem, lepiej zastąp orzechy na przykład kanapką z razowego pieczywa. Węglowodany złożone zagwarantują Ci wzrost energii na dłużej.

4. Poświęć minutę na przysiady

Co godzinę odejdź od biurka i zrób kilka przysiadów albo wymachów. A jeśli masz wolne pięć minut wyjdź na zewnątrz, na szybki spacer. W ten sposób pobudzisz krążenie i dotlenisz się, co sprawi, że Twój mózg stanie się lepiej odżywiony, a Tobie łatwiej będzie się skupić. Siedzenie długo w jednej i do tego niewygodnej pozycji utrudnia prawidłowe krążenie. To właśnie przez to możesz czuć wzmożoną senność nawet po ośmiu godzinach porządnego snu.

Bibliografia:

https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/73839,magnez
http://www.medonet.pl/zdrowie,dha—wlasciwosci–zapotrzebowanie–zrodla-w-diecie,artykul,1727325.html
https://www.medicalnewstoday.com/articles/153188.php

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments