Takeitizi.pl

kobiece slow life

wiosenne przesilenie
Zdrowie

Nie daj się wiosennemu przesileniu!

Brakuje Ci energii? Jesteś nerwowy, smętny i marzysz o świeżych truskawkach? Wzmocnij swój organizm kaszami i ziarnami zbóż. Na pierwsze sezonowe nowalijki trzeba będzie poczekać, ale to nie znaczy, że masz to robić w kiepskiej kondycji psycho- fizycznej. Co jeść w okresie przedwiosennym?

Płatki owsiane dobre na wszystko

Choć w sklepach można dostać wersję instant, warto samodzielnie gotować płatki owsiane, bo wtedy zachowują bogactwo substancji odżywczych, czyli wapnia, potasu, krzemu, żelaza, magnezu oraz witamin, których może brakować nam tuż przed wiosną, zwłaszcza jeśli senność spędzamy z oczu kawą.

Płatki owsiane zawierają białka, wpływają dobroczynnie na układ nerwowy oraz kostny, w tym nasz uśmiech. Owies zawiera gluten, więc nie może być podawany dzieciom z nietolerancją pokarmową na ten składnik lub celiaklią.

Jak je jeść? Płatki owsiane gotuj z suszonymi owocami (śliwkami, morelami, rodzynkami, itp.), zetrzyj na tarce jabłko i posyp pestkami oraz orzechami.

Kasza gryczana na dobry humor i nie tylko

Kasza gryczana, dzięki zawartości krzemu przeciwdziała krwawieniu dziąseł, hemoroidom, żylakom, zawałom, a także wylewom krwi do mózgu. Bogata jest w białko i witaminy z grupy B, których brak może powodować pojawianie się w ustach bolesnych aft. Ponadto przeciwdziała zmęczeniu, wypadaniu włosów i łamliwości paznokci. Kaszę gryczaną można zajadać z sosem pieczarkowo – śmietanowym lub ugotowaną na chrupko polać masłem. Jeśli do kaszy gryczanej dodamy kumin, zeszkloną cebulkę, sól, pieprz i czosnek oraz jajko, wyjdą pyszne gryczane kotlety.

Quinoa i amarantus lepsze od mięsa?

Choć propaguje się spożywanie mleka krowiego, by nie doszło do niedoborów wapnia, okazuje się, że ziarna takie jak quinoa i amarantus zawierają więcej wapnia, od mleka krowiego, ale też więcej żelaza, niż cielęcina. Quinoa i amarantus to roślinne substytuty produktów odzwierzęcych dla alergików i osób na diecie bezmięsnej. Są bardzo bogate w białka. Jak jeść? Quinoę można przyrządzić na ostro, ale też słodko. Amarantus można spożywać także w postaci mąki, która świetnie sprawdza się jako panierka.

Łap witaminę D na słonecznych spacerach

Warto korzystać z promieni słonecznych, które poprawią nam humor, dostarczą witaminy D, nic tak nie odstresowuje jak ruch na świeżym powietrzu. Głowa do góry, wiosna za pasem!

 

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments