Takeitizi.pl

kobiece slow life

masaż tajski
wellness współpraca z partnerami bloga

Masaż tajski-gdy chcesz odpocząć i nic nie robić

Jest taki poziom zmęczenia, które nazywam nieodpoczywalnym. Świat goni, a ty chcesz się zatrzymać, a to nie przynosi ci ukojenia. Budzisz się rano zmęczona, a obowiązki nie zniknęły. Jesteśmy przemęczeni, gdy nie potrafimy odmawiać innym. Przyjmujemy cudze obowiązki, pojawia się drażliwość i frustracja. Stres może też objawiać się w postaci bezsenności, nerwobólów czy migreny.

W odpoczywaniu przeszkadza też przekonanie, że aby być wartościowym człowiekiem, wciąż trzeba działać i coś udowadniać. Gdy nadchodzi weekend, bombardujemy się zadaniami, a na urlopie chcemy przeżyć jak najwięcej, by dobrze wykorzystać swój czas. Działamy nie do momentu, gdy kończy się energia, ale do momentu gdy padamy wyczerpani.

Nic dziwnego, że coraz większą popularnością cieszą się formy relaksu, które nie wymagają od nas żadnej aktywności, takie jak masaże. Do najpopularniejszych masaży orientalnych w Polsce należy masaż tajski. Kiedyś był zarezerwowany dla członków rodziny królewskiej i mnichów, dziś dostępny jest w salonach masaży w Warszawie, np. w salonie masażu Thaisun. Masaż tajski łączy techniki masażu indyjskiego, chińskiego i tajlandzkiego.

Pozwala osiągnąć podobne korzyści zdrowotne, co trening jogi, ale nie wymaga wysiłku. Podczas masażu przyjmujemy podobne pozycje, co w trakcie ćwiczenia jogi. Wykorzystywane są też elementy akupresury i ajurwedy. Masaż tajski znany i ceniony był już w czasach starożytnych. Polega na uciskaniu konkretnych punktów na ciele, dlatego nie stosuje się żadnych olejków. Uciskanie konkretnych punktów na ciele (na linii Sen, która przebiega przez stopy, nogi, ręce, plecy oraz głowę) ma za zadanie uwolnić energię i przywrócić równowagę energetyczną w organizmie.

Jakie korzyści zdrowotne zapewnia masaż tajski?

  • dzięki masowaniu konkretnych punktów, masaż tajski niweluje ból, pozwala zwalczyć stres i pozbyć się napięcia
  • masaż tajski poprawia przemianę materii, pobudza krążenie, wzmacnia odporność organizmu, pozwala pozbyć się toksyn z organizmu
  • poprawia elastyczność mięśni i ścięgien
  • ujędrnia skórę, działając jak naturalny lifting, spowalnia procesy starzenia
  • redukuje bezsenność
  • poprawia samopoczucie
  • pozwala zwalczyć migrenę
  • redukuje cellulit
  • ułatwia krążenie krwi i limfy

Masażowi tajskiemu poddawał się sam Budda, a jego prekursorem był lekarz i przyjaciel Buddy Shivago Komarpaja. Niektórzy wchodzą podczas masażu tajskiego w stan głębokiego odprężenia, drzemią, a po zabiegu odzyskują witalność i jasność umysłu. To sposób, by szybko się zregenerować, być bardziej produktywnym i zadbać o siebie. Masaż tajski przebiega na leżąco.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments