Takeitizi.pl

kobiece slow life

kurkuma
Zdrowie

Kurkuma – antidotum na dolegliwości cywilizacyjne

Wielu chorobom cywilizacyjnym można przeciwdziałać, a także zmniejszać  towarzyszące im dolegliwości, dzięki włączeniu do diety hinduskiej przyprawy – kurkumy. Złoty kolor, rozgrzewające właściwości i lekko gorzkawy posmak to jej cechy charakterystyczne.

Kurkuma (szafran indyjski) ma działanie przeciwzapalne, przeciwgrzybicze i zapobiega takim poważnym schorzeniom jak:

– nowotwory

– Alzheimer

– zawały serca

– reumatoidalne zapalenie stawów

– stwardnienie rozsiane

– uszkodzenia wątroby

Kurkumina może być stosowana w codziennej diecie już u dzieci i nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Ma za to szereg działań prozdrowotnych: wspomaga trawienie, dzięki wydzielaniu wydzielanie żółci i kwasów żółciowych.

Jest silnym antyoksydantem, pozwalając zachować młodość i oczyścić organizm z wolnych rodników oraz toksyn. Wspomaga też odporność.

Jak zwiększyć wchłanialność kurkuminy?

Aby zwiększyć wchłanialność kurkuminy należy podawać ją rozpuszczoną w olejach roślinnych, na przykład oliwie z oliwek lub w towarzystwie pieprzu i papryki. Niewielkie ilości kurkuminy zawiera curry, dlatego znacznie korzystniej samemu przygotować taką mieszankę.

Do jakich potraw pasuje kurkumina?

Małe ilości kurkumy możemy dodawać do risotto, kasz, zup, mięs, ale też placków i wegańskich kotletów. Należy pamiętać, że zbyt duża ilość kurkuminy może nadać daniu gorzki smak.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments