Takeitizi.pl

kobiece slow life

5 kroków do szczęśliwego życia...
wellness

5 kroków do szczęśliwego życia

Są ludzie, którzy uśmiechają się tuż po przebudzeniu, można od razu wysnuć wniosek – na pewno nie mają zmartwień, wrednego szefa i problemów finansowych. A co jeśli ich stałe poczucie zadowolenia nie jest zależne od zewnętrznych czynników, ale wynika z wewnętrznej siły?

Z dbaniem o swoje poczucie szczęścia jest jak z pielęgnowaniem związku. Oczywiście, na początku może być zakochanie, ale jeśli po roku lub dwóch przestaniemy się starać – o swój wygląd, czas z partnerem, intymne rozmowy, miłość szybko się ulotni. Jak zadbać o swoje szczęście?

Unikaj toksycznych ludzi…

…manipulantów i wiecznych malkontentów, nie możesz czuć się szczęśliwa, jeśli wokół wszyscy narzekają i mają skwaszone miny. Już lepiej zamknąć się w domu, pracować zdalnie i samemu wybierać kontrahentów, taką wolność umożliwia zawód freelancera.

Nie uzależniaj szczęścia od drugiej osoby

Nie szukaj spełnienia poprzez poznanie kogoś odpowiedniego. Często wydaje nam się, że gdybyśmy byli w udanym związku, szczęście uśmiechnęłoby się do nas. To mit, jeśli nie potrafisz być szczęśliwa sama ze sobą, książe z bajki tego nie zmieni. Warto prowadzić satysfakcjonujące życie, pełne pasji od razu, a nie dopiero po przekręceniu gałki – mam kogoś.

Praktykuj uważność

Nie daj się odwieść od teraźniejszości i nie daj pokonać problemom. Negatywne wydarzenia traktuj jako czarną chmurę na niebie twojego życia, ale taką do przyjęcia. Nie relatywizuj wszystkiego, nie oceniaj, przyjmuj emocje, fakty, obserwuj świat z uważnością i szczerością.

Unikaj rozmów w złości

Jeśli czujesz się zdenerwowana zrób coś, co pozwoli ci się odprężyć: idź na spacer, rower, ćwicz. Dopiero gdy emocje opadną, spróbuj przyjrzeć się sytuacji problemowej od nowa i z dystansem do pewnych spraw, rozmawiaj o niej z bliskimi. Staraj się skupić na rozwiązaniach, a nie szukaniu winnych lub określaniu kto ma rację. Jeśli inni zobaczą Twój spokój i pogodne nastawienie, nie będą mieli podstaw do nakręcania spirali agresji.

Nie nakręcaj się negatywnymi zdarzeniami i emocjami

Możesz czuć dyskomfort lub zdenerwowanie po spotkaniu z kimś, możesz czuć się zraniona i zawiedziona, codzienność będzie wystawiać cię na próbę i ta próba jest nierozerwalną częścią życia. Ale gdy spotykasz kogoś, staraj się być życzliwa, skupić na wrażeniach, takich jak ciepło, delikatny wiatr, szum lasu lub śpiew ptaków, rozmawiaj na przekór temu, co podsuwa Ci umysł – o miłych sprawach. Wyobraź sobie, że Twój problem to mała, czarna, włochata kulka z wielkimi oczami i kłami, która siedzi na podłodze i patrzy na Ciebie, a następnie pomyśl o problemie jak o kimś, kto jest samotny, nieszczęśliwy i nie ma dokąd pójść, przecież możesz zaakceptować jego obecność, a następnie żyć dalej.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments